Elementy opracowane w tym. planie wykorzystuje nauczyciel przy opracowywaniu ewentualnych konspektów lekcyjnych lub. szczegółowych planów realizacji każdego tematu zajęć. 1 -Wszystkie te opracowania mają zapewnić nie tylko prawi– dłową realizację programu nauczania danego przedmiotu, ale i ułatwić nauczycielowi systematyczną pracę z uczniami : na co dzień i stalą kontrolę nad przebiegiem zajęć i wynikami , pracy z,uczniami.Projekty rozkładów materiału z poszczególnych przedmiotów zawodowych mogą stanowić również-podstawę, piano-: ’ wania korelacji między przedmiotami oraz zajęciami praktycznymi jw sklepie lub magazynie. .Korelacja taka może być rozpatrywana z różnych punktów widzenia. Można mówić o korelacji pod względem: merytorycznym, czyli-uzgodnienie, jakie zagadnienia,w jakiej :kolejności będzie się; realizowało na lekcjach poszczególnych przedmiotów nauczania, np. na organizacji i technice:handlu,-towaroznawstwie, arytmetyce.