Zarówno małe, jak i duże firmy korzystają z popularnych usług biur rachunkowych w prowadzeniu księgowości. Na rynku znaleźć można dużo takich ofert. Na co należy zwrócić więc uwagę przed podpisaniem umowy z konkretną placówką? Podpowiadamy.
Legalnie działające biuro rachunkowe
Najważniejszą kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, aby wybrane przez nas biuro rachunkowe w Myszkowie działało w pełni legalnie. Potwierdzają to między innymi dokumenty rejestracyjne. Dane na temat konkretnej działalności gospodarczej można także zweryfikować w internecie, na stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Każde biuro rachunkowe musi posiadać także wykupione ubezpieczenie OC. Warto więc podczas spotkania zapytać i poprosić o pokazanie odpowiedniego dokumentu, który będzie tego potwierdzeniem.
Kolejną kwestią są księgowi pracujący w danym biurze rachunkowym. Powinni legitymować się niezbędnym certyfikatem. Można go zweryfikować na stronie internetowej Ministerstwa Finansów. W przypadku, gdy dana firma zatrudnia dodatkowo konsultantów finansowych, to muszą być oni wpisani na listę w Krajowej Izbie Doradców Podatkowych.
Biuro rachunkowe z renomą
Niebagatelne znaczenie ma renoma biura rachunkowego. Dobra firma księgowa w Myszkowie powinna kompleksowo realizować wytyczne swoich klientów. Opinie i rekomendacje można obecnie znaleźć w wielu miejscach w internecie. Warto bardzo dokładnie sprawdzić to, na co zwracają uwagę inni przedsiębiorcy. Kluczowe znaczenie ma zwłaszcza rzetelne wywiązywanie się z powierzonych obowiązków.
Biuro rachunkowe z szerokim zakresem usług
Warto nawiązać współpracę z biurem rachunkowym, w którego ofercie znajdziemy wszystkie potrzebne nam usługi. Warto więc dokładnie sprawdzić specjalizację poszczególnych pracowników oraz szczegółowo przeanalizować zakres wsparcia dla przedsiębiorcy. Dobre biuro może zaoferować nie tylko prowadzenie ksiąg rachunkowych, ale również rozliczać sprawy kadrowo-płacowe oraz przygotowywać indywidualne rozliczenia roczne.