Zbiornikowiec jest statkiem kosztownym i dlatego musi być wykorzystywany w możliwie najwyższym stopniu. Zjawiskiem powszechnym jest praca w ciągu 340 i więcej dni w roku. Najkonieczniejsze naprawy wykonuje się na pokładzie podczas rejsu, a do suchego doku statek wchodzi zaledwie co dwa lata lub jeszcze rzadziej.Załoga. Zbiornikowiec jest statkiem w znacznym stopniu zautomatyzowanym. Jego obsługę stanowi 10—12 oficerów i 20—25 marynarzy. Liczba załogi nie zależy od wielkości statku i dlatego opłacalność użytkowania gigantycznych zbiornikowców rośnie proporcjonalnie do wielkości ładunku. Jest sprawą oczywistą, że załoga oprócz wyszkolenia morskiego musi dysponować licznymi wiadomościami z dziedzin związanych z eksploatacją zbiornikowca, jako ruchomego magazynu węglowodorów.
Recent Posts
Most Popular
Usługi księgowe — od czego zależy ich koszt?
Usługi księgowe odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu finansami firm oraz przedsiębiorstw. Zarówno małe, lokalne firmy, jak i duże korporacje, polegają na profesjonalnych usługach...
Rewolucja w branży spedycyjnej: jak technologia wpływa na przyszłość transportu?
Coraz większe możliwości technologiczne wpływają na praktycznie każdą dziedzinę naszego życia, a jedną z branż, która doświadcza dzięki temu prawdziwej rewolucji, jest spedycja. Wraz...
Prawnik – jaki jest zakres jego usług?
Prawnik to zawód, który odgrywa kluczową rolę w naszym społeczeństwie. Prawo jest niezwykle złożone i ma wpływ na różne aspekty naszego życia. Prawnikom powierzamy...
Co obejmuje obsługa logistyczna E-commerce?
E-commerce, czyli handel elektroniczny, zrewolucjonizował sposób prowadzenia biznesu na całym świecie. Jego siłą napędową jest sieć logistyczna, która jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania każdego...
Jakie informacje zawiera sprawozdanie finansowe?
Sprawozdanie finansowe to dokument, który zawiera informacje o finansowej kondycji danej firmy. Jest to ważny element rachunkowości i stanowi podstawę do podejmowania decyzji przez...