OPRÓŻNIANIE ZBIORNIKOWCA

Opróżnianie zbiornikowca. Podobnie jak przy napełnianiu, również przy opróżnianiu zbior­nikowiec otrzymuje szczegółowe instrukcje już w czasie drogi do portu przeznaczenia. Po wejściu do portu najpierw sprawdzane są do- i kumenty zbiornikowca. Odnotowaną w nich ilość ropy sprawdza się ze stanem ładunku. Jeżeli różnica jest większa niż 0,5% (straty), j należy dokładnie zbadać przyczyny.Wypompowywanie przebiega równie szybko jak napełnianie. W momencie opróżnienia ko­mór do połowy, zaczyna się wprowadzanie wo­dy balastowej. Jest to konieczne, gdyż opróż­niony zbiornikowiec stałby się niesterowny i podatny na dryfowanie. Po zakończeniu opróżniania zbiornikowiec jest gotowy do kolejnego rejsu po ropę. Drogę do miejsca na­pełniania odbywa jednak bez użytecznego ładunku, czemu niestety nie można zapobiec.

Witam na mojej stronie! Jestem zwariowanym księgowym, bloga prowadzę jako formę podzielnia się z czytelnikami informacjami z zakresu biznesu i księgowości! Jeśli podoba Ci się moja strona będę wdzięczny za pozostawienie komentarza lub like!