Opróżnianie zbiornikowca. Podobnie jak przy napełnianiu, również przy opróżnianiu zbiornikowiec otrzymuje szczegółowe instrukcje już w czasie drogi do portu przeznaczenia. Po wejściu do portu najpierw sprawdzane są do- i kumenty zbiornikowca. Odnotowaną w nich ilość ropy sprawdza się ze stanem ładunku. Jeżeli różnica jest większa niż 0,5% (straty), j należy dokładnie zbadać przyczyny.Wypompowywanie przebiega równie szybko jak napełnianie. W momencie opróżnienia komór do połowy, zaczyna się wprowadzanie wody balastowej. Jest to konieczne, gdyż opróżniony zbiornikowiec stałby się niesterowny i podatny na dryfowanie. Po zakończeniu opróżniania zbiornikowiec jest gotowy do kolejnego rejsu po ropę. Drogę do miejsca napełniania odbywa jednak bez użytecznego ładunku, czemu niestety nie można zapobiec.
Most Popular
Usługi księgowe — od czego zależy ich koszt?
Usługi księgowe odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu finansami firm oraz przedsiębiorstw. Zarówno małe, lokalne firmy, jak i duże korporacje, polegają na profesjonalnych usługach...
Rewolucja w branży spedycyjnej: jak technologia wpływa na przyszłość transportu?
Coraz większe możliwości technologiczne wpływają na praktycznie każdą dziedzinę naszego życia, a jedną z branż, która doświadcza dzięki temu prawdziwej rewolucji, jest spedycja. Wraz...
Prawnik – jaki jest zakres jego usług?
Prawnik to zawód, który odgrywa kluczową rolę w naszym społeczeństwie. Prawo jest niezwykle złożone i ma wpływ na różne aspekty naszego życia. Prawnikom powierzamy...
Co obejmuje obsługa logistyczna E-commerce?
E-commerce, czyli handel elektroniczny, zrewolucjonizował sposób prowadzenia biznesu na całym świecie. Jego siłą napędową jest sieć logistyczna, która jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania każdego...
Jakie informacje zawiera sprawozdanie finansowe?
Sprawozdanie finansowe to dokument, który zawiera informacje o finansowej kondycji danej firmy. Jest to ważny element rachunkowości i stanowi podstawę do podejmowania decyzji przez...