Trasa ropociągu wiedzie przez różne przeszkody naturalne, takie jak rzeki i góry, dlatego też jego budowa wymaga dużych nakładów inwestycyjnych. Oddzielnym zagadnieniem jest budowa ropociągu układanego na dnie morskim. Musi być ona dokładnie przy’ gotowana od strony geologicznej, niezbędne jest szczegółowe rozpoznanie dna, struktury skał itp. Badane są również warunki oceanon graficzne, a więc prądy wodne, różnice temperatur, siły przypływu i odpływu, a także prawdopodobieństwo występowania większych burz i huraganów.Po wykonaniu pomiarów głębokości i fotografii dna morskiego, podejmuje się decyzję najkorzystniejszym przebiegu trasy ropociągu. Trasa prostoliniowa daje najniższe nakłady inwestycyjne. Wiele takich ropo- i gazociągów ułożono na dnie Morza Północnego.
Recent Posts
Most Popular
Usługi księgowe — od czego zależy ich koszt?
Usługi księgowe odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu finansami firm oraz przedsiębiorstw. Zarówno małe, lokalne firmy, jak i duże korporacje, polegają na profesjonalnych usługach...
Rewolucja w branży spedycyjnej: jak technologia wpływa na przyszłość transportu?
Coraz większe możliwości technologiczne wpływają na praktycznie każdą dziedzinę naszego życia, a jedną z branż, która doświadcza dzięki temu prawdziwej rewolucji, jest spedycja. Wraz...
Prawnik – jaki jest zakres jego usług?
Prawnik to zawód, który odgrywa kluczową rolę w naszym społeczeństwie. Prawo jest niezwykle złożone i ma wpływ na różne aspekty naszego życia. Prawnikom powierzamy...
Co obejmuje obsługa logistyczna E-commerce?
E-commerce, czyli handel elektroniczny, zrewolucjonizował sposób prowadzenia biznesu na całym świecie. Jego siłą napędową jest sieć logistyczna, która jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania każdego...
Jakie informacje zawiera sprawozdanie finansowe?
Sprawozdanie finansowe to dokument, który zawiera informacje o finansowej kondycji danej firmy. Jest to ważny element rachunkowości i stanowi podstawę do podejmowania decyzji przez...