Gigantyczne superzbiornikowce o tonażu przekraczającym 700 000 t muszą mieć jeszcze potężniejsze zespoły napędowe, co poważnie zwiększa koszt ich budowy. Z tej przyczyny, a także z uwagi na wymagania co do głębokości wody w porcie i podatność na awarię nie przewiduje się, aby w latach osiemdziesiątych ładowność budowanych zbiornikowców w zasadniczy sposób przekroczyła 500 000 t.Można się spodziewać, że podobnie jak transportu ropy, nastąpi dalszy rozwój transportu płynnego gazu ziemnego. Wyporności dzisiejszych zbiornikowców do przewozu gazu ziemnego wahają się w granicach 25 000—- —90 000 m3 (co w przeliczeniu na ładowność wynosi 30 000 ton). W budowie znajduje się wiele nowych zbiornikowców o pojemności 125 000 m3 gazu skroplonego i więcej.
Recent Posts
Most Popular
Usługi księgowe — od czego zależy ich koszt?
Usługi księgowe odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu finansami firm oraz przedsiębiorstw. Zarówno małe, lokalne firmy, jak i duże korporacje, polegają na profesjonalnych usługach...
Rewolucja w branży spedycyjnej: jak technologia wpływa na przyszłość transportu?
Coraz większe możliwości technologiczne wpływają na praktycznie każdą dziedzinę naszego życia, a jedną z branż, która doświadcza dzięki temu prawdziwej rewolucji, jest spedycja. Wraz...
Prawnik – jaki jest zakres jego usług?
Prawnik to zawód, który odgrywa kluczową rolę w naszym społeczeństwie. Prawo jest niezwykle złożone i ma wpływ na różne aspekty naszego życia. Prawnikom powierzamy...
Co obejmuje obsługa logistyczna E-commerce?
E-commerce, czyli handel elektroniczny, zrewolucjonizował sposób prowadzenia biznesu na całym świecie. Jego siłą napędową jest sieć logistyczna, która jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania każdego...
Jakie informacje zawiera sprawozdanie finansowe?
Sprawozdanie finansowe to dokument, który zawiera informacje o finansowej kondycji danej firmy. Jest to ważny element rachunkowości i stanowi podstawę do podejmowania decyzji przez...