SPECJALNE WYMAGANIA

Gigantyczne superzbiornikowce o tonażu przekraczającym 700 000 t muszą mieć jeszcze potężniejsze zespoły napędowe, co poważnie zwiększa koszt ich budowy. Z tej przyczyny, a także z uwagi na wymagania co do głębo­kości wody w porcie i podatność na awarię nie przewiduje się, aby w latach osiemdziesią­tych ładowność budowanych zbiornikowców w zasadniczy sposób przekroczyła 500 000 t.Można się spodziewać, że podobnie jak transportu ropy, nastąpi dalszy rozwój tran­sportu płynnego gazu ziemnego. Wyporności dzisiejszych zbiornikowców do przewozu gazu ziemnego wahają się w granicach 25 000—- —90 000 m3 (co w przeliczeniu na ładowność wynosi 30 000 ton). W budowie znajduje się wiele nowych zbiornikowców o pojemności 125 000 m3 gazu skroplonego i więcej.

Witam na mojej stronie! Jestem zwariowanym księgowym, bloga prowadzę jako formę podzielnia się z czytelnikami informacjami z zakresu biznesu i księgowości! Jeśli podoba Ci się moja strona będę wdzięczny za pozostawienie komentarza lub like!