PRZEŁADUNEK ROPY

Istnieją dwa rodzaje portów, do których mogą zawijać zbiornikowce: porty wyłącznie dla zbiorników i porty do ogólnego transportu morskiego z częścią wydzie­loną dla zbiornikowe ów. Porty pierwszego rodzaju służą do eksportu lub przeładunku ropy. Buduje się je na końcu rurociągu doprowadzającego ropę z miejsca wydobycia. Są one wyposażone w zbiorniki magazynujące ropę, mola portowe i urządze­nia napełniające. Centrum dyspozycji ruchu i budynki administracyjne mogą być oddalone nawet o kilka kilometrów. Typowym portem tego rodzaju jest port Mina-al-Ahmadi w Ku­wejcie, a także największy irański port nafto­wy na wyspie Chark w Zatoce Perskiej.Przykładem portu drugiego rodzaju jest port naftowy w Rotterdamie lub w Gdańsku z od­dzielnymi molami do przeładunku ropy.

Witam na mojej stronie! Jestem zwariowanym księgowym, bloga prowadzę jako formę podzielnia się z czytelnikami informacjami z zakresu biznesu i księgowości! Jeśli podoba Ci się moja strona będę wdzięczny za pozostawienie komentarza lub like!