Istnieją dwa rodzaje portów, do których mogą zawijać zbiornikowce: porty wyłącznie dla zbiorników i porty do ogólnego transportu morskiego z częścią wydzieloną dla zbiornikowe ów. Porty pierwszego rodzaju służą do eksportu lub przeładunku ropy. Buduje się je na końcu rurociągu doprowadzającego ropę z miejsca wydobycia. Są one wyposażone w zbiorniki magazynujące ropę, mola portowe i urządzenia napełniające. Centrum dyspozycji ruchu i budynki administracyjne mogą być oddalone nawet o kilka kilometrów. Typowym portem tego rodzaju jest port Mina-al-Ahmadi w Kuwejcie, a także największy irański port naftowy na wyspie Chark w Zatoce Perskiej.Przykładem portu drugiego rodzaju jest port naftowy w Rotterdamie lub w Gdańsku z oddzielnymi molami do przeładunku ropy.
Recent Posts
Most Popular
Usługi księgowe — od czego zależy ich koszt?
Usługi księgowe odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu finansami firm oraz przedsiębiorstw. Zarówno małe, lokalne firmy, jak i duże korporacje, polegają na profesjonalnych usługach...
Rewolucja w branży spedycyjnej: jak technologia wpływa na przyszłość transportu?
Coraz większe możliwości technologiczne wpływają na praktycznie każdą dziedzinę naszego życia, a jedną z branż, która doświadcza dzięki temu prawdziwej rewolucji, jest spedycja. Wraz...
Prawnik – jaki jest zakres jego usług?
Prawnik to zawód, który odgrywa kluczową rolę w naszym społeczeństwie. Prawo jest niezwykle złożone i ma wpływ na różne aspekty naszego życia. Prawnikom powierzamy...
Co obejmuje obsługa logistyczna E-commerce?
E-commerce, czyli handel elektroniczny, zrewolucjonizował sposób prowadzenia biznesu na całym świecie. Jego siłą napędową jest sieć logistyczna, która jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania każdego...
Jakie informacje zawiera sprawozdanie finansowe?
Sprawozdanie finansowe to dokument, który zawiera informacje o finansowej kondycji danej firmy. Jest to ważny element rachunkowości i stanowi podstawę do podejmowania decyzji przez...