Wraz z rosnącymi rozmiarami zbiornikowców trzeba było przedłużać mola przeładunkowe daleko w morze, gdzie woda jest głębsza. Gigantyczne zbiornikowce wymagają głębokości 40 i więcej metrów. Taką głębokość morze osiąga często dopiero wiele kilometrów od brzegu, zwłaszcza tam, gdzie szelf kontynentalny ma małe nachylenie, co jest często spotykane w rejonach bogatych w ropę. Wtedy molo załadowcze i rozładunkowe buduje się w uproszczonej formie, jako konstrukcję stalową posadowioną na dnie morskim. W zależności od wielkości mola można jednocześnie napełniać 2—4 zbiornikowce. Portem dla zbiornikowców o wyporności nawet powyżej 300 000 t jest Sea Island, kuwejcki port naftowy na otwartym morzu, leżący w odległości 15 km od brzegu, wyposażony w stacje pomp, połączony z wybrzeżem podmorskim rurociągiem naftowym.
Recent Posts
Most Popular
Usługi księgowe — od czego zależy ich koszt?
Usługi księgowe odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu finansami firm oraz przedsiębiorstw. Zarówno małe, lokalne firmy, jak i duże korporacje, polegają na profesjonalnych usługach...
Rewolucja w branży spedycyjnej: jak technologia wpływa na przyszłość transportu?
Coraz większe możliwości technologiczne wpływają na praktycznie każdą dziedzinę naszego życia, a jedną z branż, która doświadcza dzięki temu prawdziwej rewolucji, jest spedycja. Wraz...
Prawnik – jaki jest zakres jego usług?
Prawnik to zawód, który odgrywa kluczową rolę w naszym społeczeństwie. Prawo jest niezwykle złożone i ma wpływ na różne aspekty naszego życia. Prawnikom powierzamy...
Co obejmuje obsługa logistyczna E-commerce?
E-commerce, czyli handel elektroniczny, zrewolucjonizował sposób prowadzenia biznesu na całym świecie. Jego siłą napędową jest sieć logistyczna, która jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania każdego...
Jakie informacje zawiera sprawozdanie finansowe?
Sprawozdanie finansowe to dokument, który zawiera informacje o finansowej kondycji danej firmy. Jest to ważny element rachunkowości i stanowi podstawę do podejmowania decyzji przez...