OLBRZYMIE ZBIORNIKI

Do najbardziej rozpowszechnionych należą zbiornikowce o tonażu 200—250 tys. t. Do gru­py tej należy 1/4 tonażu światowego. Po 1973 r. nieco wzrosła liczba zbiornikowców o tonażu ponad 300 tys. t. Pojawienie się tych olbrzymich zbiornikow­ców nie oznacza, że zaprzestano budować mniejsze. Są one nadal potrzebne, ponieważ niektóre płytkie porty nie mogą przyjmować superzbiornikowców. Również Kanał Sueski nie jest przystosowany do przepuszczania zbiornikowców o tonażu przekraczającym 40 tys. t. Należy także pamiętać, że super- olbrzymy w trudnych warunkach łatwiej ule­gają awariom, o czym świadczą liczne kata­strofy, w których tankowce ulegają przełama­niu.

Witam na mojej stronie! Jestem zwariowanym księgowym, bloga prowadzę jako formę podzielnia się z czytelnikami informacjami z zakresu biznesu i księgowości! Jeśli podoba Ci się moja strona będę wdzięczny za pozostawienie komentarza lub like!