Początkowo miały one ładowność 25 000— 30 000 t, szybko jednak pojawiły się większe o ładownościach 40 000, 50 000, 60 000 i wreszcie — 80 000. W połowie lat sześćdziesiątych powstał pierwszy superzbiornikowiec o ładowności 100 000 t. Obecnie istnieje już wiele zbiornikowców mogących przewozić trzykrotnie większe ładunki ropy. W roku 1973 liczba zbiornikowców o ładowności 200—300 tys. t wynosiła 344, a łączny tonaż światowej floty zbiornikowców przekroczył 210 min t. Jest to wynikiem niezwykłego wzrostu potrzeb w zakresie transportu ropy i produktów naftowych. Od 1970 r. notuje się stałe zwiększanie morskich przewozów ropy, średnio o 13% rocznie. Dopiero pod koniec ostatniej dekady zaobserwowano zahamowanie tego wzrostu, mające związek ze stabilizacją eksportu.
Recent Posts
Most Popular
Usługi księgowe — od czego zależy ich koszt?
Usługi księgowe odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu finansami firm oraz przedsiębiorstw. Zarówno małe, lokalne firmy, jak i duże korporacje, polegają na profesjonalnych usługach...
Rewolucja w branży spedycyjnej: jak technologia wpływa na przyszłość transportu?
Coraz większe możliwości technologiczne wpływają na praktycznie każdą dziedzinę naszego życia, a jedną z branż, która doświadcza dzięki temu prawdziwej rewolucji, jest spedycja. Wraz...
Prawnik – jaki jest zakres jego usług?
Prawnik to zawód, który odgrywa kluczową rolę w naszym społeczeństwie. Prawo jest niezwykle złożone i ma wpływ na różne aspekty naszego życia. Prawnikom powierzamy...
Co obejmuje obsługa logistyczna E-commerce?
E-commerce, czyli handel elektroniczny, zrewolucjonizował sposób prowadzenia biznesu na całym świecie. Jego siłą napędową jest sieć logistyczna, która jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania każdego...
Jakie informacje zawiera sprawozdanie finansowe?
Sprawozdanie finansowe to dokument, który zawiera informacje o finansowej kondycji danej firmy. Jest to ważny element rachunkowości i stanowi podstawę do podejmowania decyzji przez...