Napełnianie zbiornikowca prowadzone jest według dokładnego harmonogramu, który określa także stopień obciążenia statku, ilość paliwa napędowego (zbiornikowiec o ładowności 200 000 t zużywa dziennie 150 t oleju napędowego), obciążenie wodą do picia, ilość „suchego ładunku” itp. Ponieważ zanurzenie zbiornikowca rośnie w miarę obciążania, dlatego obciążenie musi być z góry określone z uwzględnieniem wszystkich krytycznych miejsc rejsu (cieśniny, mielizny, kanały itp.). Czas napełniania zbiornikowca powinien być zawsze jak najkrótszy. W porcie kuwejckim, na otwartym morzu, napełnia się zbiornikowce z prędkością 15 000 t/godz. przy użyciu pompy napędzanej turbiną gazową; średnica rurociągu dostarczającego ropę wynosi tu 1220 mm.
Recent Posts
Most Popular
Usługi księgowe — od czego zależy ich koszt?
Usługi księgowe odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu finansami firm oraz przedsiębiorstw. Zarówno małe, lokalne firmy, jak i duże korporacje, polegają na profesjonalnych usługach...
Rewolucja w branży spedycyjnej: jak technologia wpływa na przyszłość transportu?
Coraz większe możliwości technologiczne wpływają na praktycznie każdą dziedzinę naszego życia, a jedną z branż, która doświadcza dzięki temu prawdziwej rewolucji, jest spedycja. Wraz...
Prawnik – jaki jest zakres jego usług?
Prawnik to zawód, który odgrywa kluczową rolę w naszym społeczeństwie. Prawo jest niezwykle złożone i ma wpływ na różne aspekty naszego życia. Prawnikom powierzamy...
Co obejmuje obsługa logistyczna E-commerce?
E-commerce, czyli handel elektroniczny, zrewolucjonizował sposób prowadzenia biznesu na całym świecie. Jego siłą napędową jest sieć logistyczna, która jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania każdego...
Jakie informacje zawiera sprawozdanie finansowe?
Sprawozdanie finansowe to dokument, który zawiera informacje o finansowej kondycji danej firmy. Jest to ważny element rachunkowości i stanowi podstawę do podejmowania decyzji przez...