Harmonogramy pracy sklepów i stoisk PDT, schematy, takie jak organizacji miejsca roboczego sprzedawcy w sklepie tradycyjnym, rozplanowania dnia ’ roboczego sprzedawcy w sklepach tradycyjnych, preselekcyjnych i samoobsługowych; modele dynamiczne np. filmy;pomoce ułatwiające spostrzeganie, uogólnianie i konkretyzację pojęćekonomicznych, np.’ schematy dotyczące przebiegów towarowych, podziału handlu, struktury , organizacyjnej resortu handlu, przedsiębiorstwa handlowego państwowego i spółdzielczego, zaleznośęi sklepu od komórek zarządu przedsiębiorstwa, trybu inwentaryzacji, podziału czystej nadwyżki -w spółdzielni, lokalizacji sieci handlu na określonym terenie itp.; materiały ilustrujące różne stanowiska i poglądy ekonomistów na . tematy dyskusyjne, np. taśmy magnetofonowe z nagranymi wypowiedziami przedstawicieli życia gospodarczego, z rozmowami sprzedażowymi, z wywiadami na tematy związany z programem, nauczania, wycinki’z czasopism gospodarczych.