Jak wykazują statystyki europejskie, uszkodzenia rurociągów zdarzają się nie częściej niż raz w roku na każde 1000 km rurociągu, zwykle przez nieuwagę osób trzecich. Stała kontrola automatyczna pracy rurociągu zapobiega poważniejszym skutkom takich czy innych awarii. Koszty budowy rurociągów są wysokie. Przykładowo rurociąg do przesyłania produktów naftowych z Lavera (Francja) do Karlsruhe (RFN) o długości 782 km i przepustowości 65 min t/r wyniósł około 1,5 mld franków francuskich.Koszty transportu są proporcjonalne do zużytej energii. Opłacalność transportu rurociągowego dobrze więc obrazuje porównanie zużycia energii przy różnych sposobach transportu. Zużycie to wynosi (wg „Petrole Infor- mations”, 1978 r.) w watogodzinach (w • h) na 1 tonokilometr: transport drogowy — 120— —400; transport kolejowy — 70—150; transport wodny — 80—120.