STOPIEŃ PRZYDATNOŚCI NAUKOWEJ

Stopień przydatności naukowej może      być różny w zależności od poziomu podawanej wiedzy — od strony popularnej — dla uczniów szkoły zasadniczej, przez wiele stopni pośrednich, aż do naukowej (dla specjalistów).  Poprawność rzeczowa pomocy powinna harmonizować z po- prawnością dydaktyczną. Drugą istotną cechąpomocy dydaktycznej jest przystąp-  iiość dla uczniów. Pomoc powinna uzupełniać materiał nau- ’ ” czania w sposób poglądowy tak, aby wszyscy; uczniowie    mogli dostrzec te cechy przedmiotu lub zjawiska, które są istotne w omawianych treściach. Stąd warunek dostosowaniapomocy; do rozwoju umysłowego uczniów-i do programu  .nauczania danego przedmiotu. Duże. znaczenie przypisuje _ współczesna dydaktyka tym^ pomocom, które mogą być. -. wykorzystywane przez uczniów podczas samodzielnej pracy” przy, rozwiązywaniu problemów lub wykonywaniu ćwiczeń.Skuteczność oddziaływania pomocy dydaktycznej zależy również ód liczby pokazywanych pomocy.

Witam na mojej stronie! Jestem zwariowanym księgowym, bloga prowadzę jako formę podzielnia się z czytelnikami informacjami z zakresu biznesu i księgowości! Jeśli podoba Ci się moja strona będę wdzięczny za pozostawienie komentarza lub like!