Prowadzenie własnej firmy wiąże się z licznymi wydatkami, związanymi m. in. z zatrudnianiem pracowników i opłacaniem ich składek ubezpieczeniowych. W trosce o zmniejszenie kosztów przeznaczanych na prowadzony biznes, warto zastanowić się nad możliwością zatrudnienia pracownika-stażysty we współpracy z miejscowym Urzędem Pracy. Taki staż mogą otrzymać osoby bezrobotne, które nie pracowały przez ostatni rok, w tym np. studenci studiów zaocznych i wieczorowych, kobiety, które przerwały pracę ze względu na urodzenie i wychowywanie dziecka i bezrobotni powyżej 50 roku życia. Osoby prowadzące własny biznes mogą zgłosić chęć zatrudnienia stażysty w Urzędzie Pracy. Jest to opłacalne, ponieważ za wynagrodzenie stażysty odpowiada właśnie Urząd, nie zaś pracodawca. Długość stażu waha się od 6 do 12 miesięcy (jeśli stażysta nie ma 25 lat). Twój biznes może tylko zyskać na zatrudnieniu stażysty. Zwłaszcza że do odbycia stażu we własnej firmie możesz zgłosić znajomą osobę, jeśli spełnia ona powyższe warunki.