Działania marketingowe są potrzebne każdej firmie i sprawiają, że biznes się kolokwialnie mówiąc „kręci”. Poszukiwanie zleceń i kontakty z odbiorcami, to działania na których skupiają się najlepsi marketerzy w firmie. Od nich zależy czy w danym miesiącu firma osiągnie zysk i na jakim poziomie on się znajdzie. Reklama zewnętrzna, to jeszcze jeden ze sposobów ściągnięcia zainteresowania do swojej firmy. Można wykupić sobie pakiet reklam w gazecie lokalnej oraz na przykład w radio. Takie bloki reklamowe są skierowane do dużej liczby słuchaczy. Z czasem utrwala się im nazwa firmy i rodzaj działalności, którą się ona zajmuje. Może się zdarzyć, że kiedy słuchający reklamy człowiek zechce zakupić określony produkt lub skorzystać z jakiejś usługi przypomni sobie akurat usłyszaną wcześniej reklamę. Nie będzie miał powodów by szukać gdzie indziej, jeśli na przykład przypomni sobie o haśle promocyjnym i zniżce oferowanej przez lektora. Podobnie jest z prasą codzienną, jeśli się czyta i poszukuje różnych rozwiązań może się przypomnieć konkretny produkt lub usługa i rozwiązanie znajduje się samo. Działania marketingowe mają jeszcze jedną zaletę mają na celu zrobienie wszystkiego co możliwe, aby osoba zlecająca usługę była zadowolona z jej wykonania na tyle, aby chciała przyjść ponownie i skorzystać z naszej firmy, a także jeśli to możliwe zareklamować usługę lub produkt swoim przyjaciołom.